Tummen upp!

Towa älskade babysimmet!

Dock blev typ allt fel innan vi äntligen kom ner i vattnet.


Oliwer skulle lämnas hos farmor och farfar. Han tog på sig den fodrade regnoverallen för att han skulle minsann gräva bort den sista snön tillsammans med farfar.

När vi väl kom dit så fanns det ingen snö och farfar var inne. Vi stod och snackade en stund och sen tog jag av Oliwer ytterkläderna. När jag åkte därifrån var kl 10.10.
Det är ca 2 mil in till badhuset och jag åkte ut på motorvägen.

När jag är halvvägs så kommer jag på att jag har glömt att packa ner hänglås i badväskan. (Gaaaaaah!)
Jag parkerar ca 10.25. Tar ut skötväskan, badväskan och Towa och går med snabba steg in mot kassan.

Samtidigt så är det pensionärsinovasion på badhuset, men jag har tur och kommer fram till kassan direkt. Jag anmäler oss och köper ett nytt hänglås.

Springer in och byter om. Jag har aldrig bytt om så snabbt förut. Hänger in alla mina kläder i skåpet och sätter på mig bikini. Klär av Towa alla kläder och sätter på henne sin baddräkt.

Då märker jag att skåpet som vi har hängt alla kläder i går inte att låsa.
(Saken som man sätter fast hänglåset på är borta)

Det finns ett ledigt skåp jämte som jag slänger in alla kläder i. Tar upp Towa (som ligger på en handduk på golvet) och beger oss in i duschen. Duschar av oss i rekordfart och går snabbt ut i bassängen.

Vi kom ner i vattnet 10.35.

Hon som hade hand om det (Nina) berättade att jag inte hade missat så mycket och jag kunde pusta ut.


Själva babysimmet var jätteuppskattat av lilla damen.
Vi lärde oss lite olika grepp och lite olika sånger. "Bää bää vita bluuubb (blubbar i vattnet), har du någon bluuuuubb....". Barnen gillade det iaf, och det är ju för deras skull vi gör det :)

Sen att vi kände några av de andra som var med och badade gjorde ju inte saken sämre, bla Towas kompis Julia :)

Nu ser vi fram emot nästa onsdag, och onsdagen efter den, och onsdagen efter den ;)


Har ni babysimmat med era barn?

Postat av: Carolina

Sv: Det finns en bro mellan Donsö och Styrsö. ;-) kram

2012-03-01 @ 09:54:20
URL: http://carolina1979.se
Postat av: britta bloggar

Tur att själva babysimmet var uppskattat då!

2012-03-01 @ 09:54:50
URL: http://brittabloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0