Jag ser det snöar....

Jag är en person som gillar snö. Jag gillar när det är vitt ute. Men, efter de två senaste vargavintrarna (typ -100 grader i flera månader+ 4 meter snö) så känner jag att jag kan klara mig utan snö ett tag nu.

Sen när Towa kom så känns det som att allt blev så mycket jobbigare med snö. Vagn är typ värdelöst att släpa runt på och Towa kan ju inte sova i pulkan. Däremot är det roligt att leka ute i snön på tomten.

Tanken var att vi skulle åka in och besöka en Öppen Förskolan idag, en som jag aldrig har varit på, men jag vill inte riskera att åka i diket, eller att bilen dör, eller nåt liknande en dag som denna.


Igår var vi hos några vänner och åkte pulka. När vi hade åkt klart så fikade vi och sen åkte pappan och barnen iväg för att de skulle åka lite slalom.
Efter en liten stund ringde mammans telefon. Deras bil hade slirat massor i en uppförsbacke och sen glidit ner i ett dike.

Vi åkte dit, men det var lönlöst för oss att ens försöka. Saaben slirade och volvon gled längre ner i diket.

Som av en händelse så kom en stor jeep förbi.
Han stannade och undrade vad vi hade gjort (haha) och berättade att han skulle hjälpa oss. Han hade en vinch (stavning) på sin jeep och drog upp volvon typ hur lätt som helst!



Fasen vilken tur! Tänk om inte den jeepen hade kommit. Det värsta är ju om vi oxå hade hamnat i diket.

Ute på landet så känns det som att folk är mer hjälpsamma än inne i stan. Kan det vara så?

Postat av: Hanna - En sån där mammabloggare ♥

hua... visst är det mysigt med snö, nån vecka om året, haha! men jag föredrar sommaren. ^^



kram på dig!

2012-02-15 @ 20:15:54
URL: http://hannaofsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0