Grannproblem

Det här med grannar kan verkligen sänka vem som helst.
 
När vi flyttade till huset så var jag så nöjd med alla våra grannar. De fyra närmaste husen består av två äldre par, ett par i 50års åldern och våra vänner Jocke och Angelica.
 
Till en början så var allt bra men i våras började ett av de äldre paren (de är närmare 100år- typ.) att anklaga oss för att våra katter gör sina behov i deras rabatter, samt river upp deras rosor. De har även hittat svart bajs på sin gräsmatta så de är säkra på kommer från våra katter.
 
Vi har förklarat för dem att katter river inte i rosor och de bajsar absolut inte svart bajs. (Vi har en igelkott här i grannskapet, den har bajsat på vår tomt oxå).
 
Vi förklarade även för dem att om våra katter är på deras tomt så måste de anstränga sig lite för att jaga bort dem. Spruta på dem med vattenslang eller nåt liknande. Deras förslag är att vi ska bygga en inhägnad....?
Vi kommer givetvis ut och försöker hyssja bort katterna om vi ser att de är på deras tomt.
 
På den här gatan bor det en hel del katter och det är absolut inte bara våra katter som rör sig här uppe. Vi har andra katter som går på vår tomt oxå.
 
 
Vi såg en av våra katter i deras land en gång, så vi vet att det har hänt, men att det bara är våra katter som rör sig på deras tomt, det är ren och skär lögn.
 
Vi hade kompisar hemma för några veckor sen. Marcus gick med sin lilla dotter i bärsele på magen när tanten "hoppade på" honom och sa att "Nu får det vara nog!" Om hon inte ser skillnad på Marcus och Darlingen, då börjar man undra.
Sen när gubben säger att det är en helsvart katt som brukar springa på deras tomt och att Darlingen talar om för honom att vår svarta katt har massa vitt på sig så kanske de fick sig en tankeställare.
 
Vi har iaf kommit överens med dem om att vi ska köpa nåt "antikatt" medel till dem (som vi betalar) som de ska hälla i sitt land.
 
 
Jag vågar knappt vara ute på våt tomt. Jag bara väntar på att de ska börja gnälla igen.
 
Jag hoppas verkligen att det blir en svår vinter. Många minusgrader och mycket snö. Då kanske de inte pallar med sitt hus längre och flyttar ;)
 
 
Jag vill kunna vara ute på tomten i lugn och ro. Jag vill kunna bjuda över grannarna på en fika eller kunna stå och snacka över buskarna. Jag trodde att det var en självklarhet att man hjälper sina grannar, men jag kanske hade fel.
 
 
 
Är det bara vi som har otur med grannar?
Har ni någon erfarenhet? Berätta gärna!
 

Postat av: Paulina

Usch vad jobbigt med sådana grannar!
Mina svärföräldrar har precis skaffat två katter och har nu samma problem som du. De har också talat om att de ska spruta dem med vatten men det är tjurigt där med. De har också avtalat samma deal som ni om något medel som de strött ut så vi får se hur länge det håller. Hoppas det löser sig för er också!

Ang. V 31-32 så har jag tyvärr inte fått knivarna har du? Är lite dålig på det där med rekrytering än, har inte riktigt kommit in i tänket än känns det som, vart man ska hitta nya bra. Har gett en del namnförslag men de har tyvärr tackat nej.
Är du duktig på det? Du kanske har några bra tips? :)

2012-08-13 @ 08:03:12
URL: http://www.migochminlillafamilj.blogspot.se
Postat av: Pernilla (Pearn)

Grannar kommer man alltid ha problem med tror jag, mer eller mindre. Alla våra grannar är inte heller helt hundra men som tur är så är det bara en i närheten som är lite koko. Men jag förstår vad du menar, grannar är jobbiga ibland!

2012-08-13 @ 14:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0