Lika men ändå olika

Tänk att det kan skilja så mycket mellan olika graviditeter.

Man tycker ju ändå att en graviditet är ju alltid en graviditiet.

Med Oliwer hade jag en jätteenkel graviditet
. Jag mådde lite illa i början, men det gick över ganska snabbt. Jag hade inte ont någonstans och hade lätt kunnat jobba dagen innan förlossningen.

Jag blev beviljad havandeskapspenning (gravidpenning), men hann aldrig utnyttja den. Jag hade 4 veckors semester och sen kom han. Som en blixt från klar himmel i v 34+5.

Jag hann aldrig tänka. En sköterska på Eskilstuna förlossning berättade att jag skulle få en bebis inom två dygn. Jag trodde inte på henne, det var ju ca 5 veckor kvar till beräknad födsel.

Oliwer kom efter några timmars värkar. Älskad från första stund.



Nu, lite mer än 3 år efter att Oliwer kom så väntar vi på hans (första) syskon.


Den här graviditeten har varit tvärt emot den förra. Jag har mått illa. I nästan 19 veckor. Från vecka 15 fick jag problem med höfterna. Jag blev sjukskriven från v 28.

Nu är jag i v 38 och går in i v 39 på fredag. Tiden går galet fort men samtidigt galet sakta.
Jag har massor med förvärkar och sammandragningar, främst på kvällarna men även på dagarna.


NU, Lillbebis får du faktiskt komma ut, så din stackars gamla mamma slipper lida och ha ont i kroppen.




Ni som har flera barn, hur har ni upplevt era olika graviditeter? Vore skoj att läsa lite om era erfarenheter.

Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Jag hade en enkel grav med Saga, inget illamående eller foglossning, kunde äta allt men hade massor med uvi. Med Noah mådde jag illa, fick en jävulsk foglossning, tålde inte ens lukten av viss mat men hade ingen uvi :)

2011-09-14 @ 13:18:51
URL: http://sagabusblogg.se
Postat av: Dessi

Samma som dig ungefär.

Graviditeten med Sebbe var en piece of cake (trots att jag hade havandeskapsförgiftning, som jag själv aldrig hade lagt märkte till om läkarna inte sagt nåt) medans väntan med Michelle var 100 ggr värre...fruktansvärd jobbig illamående nästan hela graviditeten och en hemsk foglossning. Dock gick jag över 2 veckor med båda. Med Sebbe fick jag igångsättning, Michelle kom ut naturligt :)



Har magen sjunkit något tycker du? Kanske är på G snart :)

2011-09-14 @ 13:28:30
URL: http://familya.blogg.se/
Postat av: Hanna Tamminen

jag hade precis som dig en väldigt enkel första graviditet men nu när jag gick o väntade lilleman så hade jag en jättejobbig graviditet. hade problem med foglossning från v 10 och med ryggen från v 20-22. mådde illa större delen av de första 25 v. de säger att ju fler barn man skaffar desto värre blir foglossning o sånt.. o ja jag tror nog jag håller med.. kran

2011-09-15 @ 12:24:23
URL: http://hagaflickorna.blogg.se/
Postat av: Catrin

Då är det nog en tjej i magen!! Min mamma mådde mycket sämre när hon väntade mig än min bror! Så vi får väl se om det kan stämma!! ;) Du får gå på långpromenader så kanske den kikar ut, Leo satte fart när jag hade gått med när sambon spelade 9-hål på golfbanan! Kram

2011-09-15 @ 12:41:13
URL: http://catrinwarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0