Åkt kälke

Idag klädde jag och Oliwer på oss ytterkläder, tog på Zelda hennes väst och begav oss ut. Vi skulle ta nya kälken hem till våra kompisar Carro och Samuel.

Herregud så tung den var att dra! Eftersom att det är sandat/barmark på cykelvägarna här så fick vi sicksacka över vägen så vi höll oss där det var mest snö. Zelda drog i kopplet och Oliwer satt på kälken och höll i sig. Vi gick en lite längre väg så Zelda skulle få göra sina behöv. När vi kom fram så var jag tvungen att ta astmamedicin, så ansträngd blev jag. Taskig kondition? Ja.


Oliwer och Samuel lekte, skrattade, brottades, slogs, lekte igen och hade roligt. Jag och Carro fikade och snackade skit. Mycket trevligt! Det var ett tag sen vi sågs, så det var välbehövligt.

När vi åkte hemåt igen med kälken så var det en trött liten kille som "ramlade" av flera gånger, den trötta lilla killen somnade på soffan när vi kom hem. Medans han sov hann jag städa hans rum, dammsuga i hallen och städa i badrummet. Perfa!

Nu kommer strax Darlingen hem från jobbet och vi ska in till stan en sväng. Jag har lite planer nu igen;)

Hoppas att ni har en fortsatt trevlig eftermiddag/kväll:)


Postat av: Kaj

Spännande med planer ;)

2011-03-01 @ 17:01:24
URL: http://kajsworld.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0