Duva

Igår när vi var på Oliwers nya förskola så kom det fram en duva. Den satte sig jättenära barnen och brydde sig inte ett skit om att de sprang, skrek och försökte slå på den. Vi "vuxna" pratade lite om att det måste ju vara nåt fel på den eftersom att den inte vill flytta på sig förrens det endast var några cm mellan duvan och barnens händer.


Vi tänkte inte så mycket mer på den där duvan under dagen igår och fram tills lunch idag. Darlingen stod ute och grillade, Zelda och Oliwer var ute och lekte och jag stod inne och fixade mat. Då kom duvan tillbaka igen.

Den "retade" Zelda och katterna massor och gick fram och tillbaka på vårat altantak.

Helt plötsligt så fick den nåt ryck och flög in på vår altan! Jag skyndade mig att ta in Zelda och Darlingen föste ut den äckliga fågeln.

På kvällskvisten fick jag och Oliwer besök av min fina vän Elin. Jag stekte en hög med pannkakor och vi skulle äta dem ute på altan. Gissa vem som kommer tillbaka?! Duvan! Den går återigen fram och tillbaka på taket och ibland flyger den ner och "tittar" in genom fönstrena.

Vi försöker att ignorera den så gott det går, men den är i närheten hela tiden.

Efter några timmar så går vi in och sätter oss vid köksbordet. Vad händer då? Duvan kommer till köksfönstret och tittar in istället. Alltså hallå?

Nu sitter den utanför fönstret till badrummet och har suttit där säkert en timme.

Vad vill den? Vill den säga nåt? Är det nåt fel på den? Vad sysslar den med?!




(bild från google)

Postat av: Bror

Tänk bröderna Lejonhjärta bara!

2011-06-12 @ 05:11:00
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Kan ju vara så att de förra ägarna matade den.... så fram med brödet!



kram

2011-06-12 @ 06:21:08
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Erika - I Väntans Tider

Men hej!

vad kul att det skiljer 1 dag på vår BF! :) Ska bli spännande att följa dig. Lägger till dig på bloglovin direkt! :)



Ja du jag har en helvetes graviditet från vecka 4. Låg och spydde och en enorm trötthet fram till vecka 12 ung. Åkt in och ut till sjukhus pga andnöd och ont i bröstet och lungorna. Men inget har hittats. Sen äter jag medicin nu (ordinerat av läkare) var 3:e timma pga min enorma halsbränna som gör att ja ej kan äta så mkt. Började må illa igen strax efter vecka 12 och höll på till vecka 18.



Har oxå en rejäl foglossning. Går på kryckor när det är som värst. Sitter upp och sover så gott det bara går. Fick in till förlossningen för 2 veckor sen och fick då tablett för sammandragningarna och värken. Inte så bra om bebis kom i vecka 23. Så nu är jag beordrad LUGN. Men det är ju inte så lätt med två små busar här hemma ;)



Men annars..? Rätt ok! Det är en kamp verkligen.



Kramar!!

2011-06-12 @ 09:31:02
URL: http://erikasblogg.com
Postat av: Erika - I Väntans Tider

Ja, det är ingen dröm graviditet! :( Tyvärr! Med första var jag sjukskriven från vecka 12-41 pga foglossning. Sonen hade ja inga större besvär med.

Men nu vill ja ej va sjukskriven pga ja ej har nått fast jobb. Svårt o få ut sjukpenning då tyvärr.



Thindra är 4 år och Lukas fyller 3 år om 2 veckor :)



Oj, hur stor va lillkillen när han kom då? Kom han självmant eller fick de sätta igång dig av någon anledning?



Vi bor i en liten ort i Värmland :) Härligt att bo i villa! Vi bor i en hyreslägenhet dock med väldigt stor gräsmatta och uteplats på både fram och baksida. Stormtrivs! Men hus vore ju inte fel :)



2011-06-12 @ 09:59:44
URL: http://erikasblogg.com
Postat av: Erika - I Väntans Tider

Oj snabba ryck här! Jag har gått över tiden med båda två och det hoppas jag verkligen jag slipper denna gång. Hoppas den vill ut tidigare (dock inte för tidigt såklart).



Oh vad skönt att bo så. Ja när man har djur vill man ju gärna bo som du säger "öppna dörrar". Thindra är sjukt allergisk mot pälsdjur och har astma så fick sälja hästarna, katt och hund.



Ja, jag håller tummarna för att du blir sjukskriven. Vad jobbar du med?

2011-06-12 @ 10:15:45
URL: http://erikasblogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0