Död fågel

Sen vi flyttade till huset har vi hittat en död mus ute vid garaget och en död fågel vid kortsidan på huset. Det är helt okej. Katterna har alltid varit innekatter och är jättenyfikna på allt som händer utomhus. Att de lyckas ta en fågel eller mus är väl bara bra.

Men (ja självklart finns det ett men i det här inlägget) idag smet Flisan in med något svart i munnnen. Jag hörde Darlingen skrika "Neeej Flisan, inte gå in med det där!". Jag frågade vad det var hon hade med sig i munnen och han sa att han trodde att det var en mus eller en fågel.

Efter en liten stund så skulle vi titta vad det var, och var hon hade lagt den. Gissa var, i SÄNGEN! på MIN sida!
En liten svart fågel var det son hade blivit hennes byte den här gången.

Jag är ju hennes matte, hon har bott hos mig i alla år, och hon är väl jättestolt över att ha tagit en fågel och vill visa mig den. Att jag ska bli stolt över henne, att hon har gjort nåt bra.


Gissa om jag tänker byta sängkläder, tvätta lakanen två gånger och köpa bjällror till katternas halsband idag!
Vi köpte ju halsband med bjällror, men de lyckades bli av med dem, båda två, men nu ska riktiga saker inhandlas.


Som sagt, så länge det är utomhus är det okej, men INTE i min säng!



(bild från google.se)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0