Fire

Idag var jag, Darlingen och Towa över en sväng till kyrkan. Vi träffade vår präst och pratade om dopet. Åh vad kyrkan är vacker inuti. Ska verkligen bli roligt att Towa ska döpas där inne. Gillar verkligen den kyrkan.

Den var fukt och mögelskadad och var stängd i många år.
Det hittades en hel del fynd från "förr" när de grävde upp golvet, bla en fingerborg, en flöjt och ett skelett;). Jag tycker att det är jätteintressant att lyssna när folk berättar om sånt.

Nu är den som sagt totalrenoverad och är superfräsch! Det luktar tom nytt där inne fortf.

Oliwer var på förskolan och lekte. Han var helt till sig när han kom hem. De hade varit ute och haft snöbollskrig och åkt både kälke och pulka. Äntligen!




Vi rensade lite i garaget (Läs mycket). Vi plockade undan en del grejer och tryckte in massor med grejer i hörnet. Nu får vi plats med en bil :D. Woho. Så just nu står saaben där inne. Skönt att kunna använda garaget till. Det är första gången vi har haft så stor plats "ledig" där inne.








Vi hittade en kasse med massor av tidningar. Vi satt länge och väl och kasserade tidningarna. Jag gillar verkligen att elda och kan sitta hur länge som helst och "lassa in" blad efter blad. Jag gillar när det blir så där äckligt varmt så huden nästan krullas på armarna. Mmmm. That´s who I am:D


Hittade några inredningstidningar i kassen med, de har jag sparat, ska kika lite i dem och kanske få någon rolig idé:).


Jag har dragit ett varv med penseln på kökssoffan med, men vet inte riktigt om det blir bra.
Det märks när det har torkat och jag har målat ett eller två varv till :)



Nääe, nu blir det sängen för mig. Är helt galet trött!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0