Sjuk son

I natt har Oliwer sovit inne hos oss. Han har varit varm som en kamin, gnällt massor och rullat runt i sängen. Han har vaknat flera gånger, vilket betyder att jag som är världens mest lättväckta oxå har vaknat.

Igår spydde Zelda. Tre högar. I natt bajsade hon på vardagsrumsgolvet. Vi har haft problem med vattnet här i kommunen och grannkommunen, vi har aldrig blivit av med det, men det finns bakterier i det just nu, så man ska koka det innan det dricks.

Zelda har fått okokat vatten. det får hon inte längre. Inte katterna heller.


Oliwer har feber och innan han klev upp ur sängen så klagade han på att han hade ont i öronen. Nu verkar han dock inte ha ont i öronen längre, jag ska testa igen om en stund.

Vi är hemma idag från dagis.
Oliwer skulle haft sitt första 9-16 pass idag (eftersom att Darlingen jobbar 6-18). Men det blir mysdag idag istället. Lilla sjuklingen ligger i soffan och tittar på sommarlovsmorgon. Jag hoppas att min kropp håller sig i någorlunda skick idag, så jag kan underhålla sjuklingen.




Önskar er en härlig dag. Hos oss kommer det bli mycket slappa framför tv:n idag;)

Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥

Vad jobbigt att alltid måsta koka vattnet. Är det samma parasit som östersund och skellefteå har haft?

Kram

2011-08-17 @ 11:03:51
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Anonym

Har hämtat ut en sån box också :)



Tindra är också dålig i magen (fast hon bara fårr vatten vi kokat)...



Hoppas de kryar på sig hund och barn!

2011-08-17 @ 12:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0