Pyroman?

Den här dagen har gått galet fort. Som vanligt. Vi tog oss sovmorgon till 9 (som vanligt). Direkt efter frukosten kom Agge förbi. Vi fikade och snackade skit i några timmar:).

När hon åkte hem så la jag mig i sängen en stund och tittade på Cleo och vilade. När jag hade vilat en stund kände jag att jag ville gå ut i skogen. När jag var ute i skogen sist så hade jag ont i höfterna i flera dagar efteråt, men jag kände att det skulle vara värt det eftersom att det finns så himla mycket svamp ute.

Jag var ute ca en timme och sen var korgen överfull. En timme räckte gott och väl och jag är nöjd över att jag inte har spec ont nu ikväll.


Jag öste över en hög med svamp i en påse och tog med när vi åkte en sväng till Farmor och Farfar på kvällskvisten. Jag känner att jag orkar inte sitta och rensa allt, så kan lika gärna dela med mig av godheterna.


Nu på kvällen har vi haft lite onsdagsmys, poppat popcorn, druckit bubbelvatten, tänt massor med ljus, tänt i öppna spisen och tittat på "Fångarna på fortet".



Ni kanske undrar över rubriken?

Jo, jag har alltid gillat att elda
. Att sitta och "leka" med ljus osv. Nu när vi har en öppen spis så gillar jag att stoppa in massor med papper, kartonger och vedklabbar och se när de börjar brinna och känna värmen. Jag har nog varit pyroman i ett tidigare liv??


Nu ska jag nog ta en varm dusch och sen gosa ner mig i sängen:)

God natt!

Postat av: AlexadraA

Haha ingen fara så länge du bara eldar i den öppna spisen ;-)



Å så gott med kantareller, så snällt att dela med dig men vara är mina? ;-)



Ha en toppen dag & ett grattis i efterskott!



Kramar

2011-08-25 @ 12:05:07
URL: http://alexeys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0