Jag ♥ Halland



En sån här fin "Jag ♥ Halland" knapp fick jag igår nere på festivalen. Jag frågade om han tyckte att jag skulle ha den på mig även fast jag bor i Sörmland, och han sa "jaa, det är ju då som du SKA ha den på dig":)

Jaa, jag gillar Halland, så varför inte?



När vi går ner till festivalen från lägenheten så går vi förbi några fina trädgårdar. I en av dem hittade jag superfina "taggiga" blommor. Hela blomman ser ut som stora taggar..






Någon som vet vad den heter?


Det är lixom en hel buske och jag skulle gärna vilja ha såna i vår trädgård:)

Postat av: Mamma och Mormor

Det ser ut som nån slags dahlia.

Kram

2011-08-06 @ 18:57:06
Postat av: Sandra

Nog är det en dahlia allt!

Bara att köpa knölar nu i höst!

Finns massor av superfina varianter... det värsta är med vinterförvaringen för de måste ju upp ur jorden innan de fryser... Mina fryser alltid ihjäl ;0)

2011-08-07 @ 13:03:05
URL: http://guppyns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0