Halmstad dag 6 Helsingborg

Dag 6 åkte vi ner till Helsingborg.


Vi åkte till "Helsingborgs djurpark". Vi möttes av en liten miniparkering som ca 25bilar får plats på totalt. Vi undrade om vi hade kommit rätt, men hörde fåglar som "skrek" bakom buskarna och gick in.










Vi hade kommit rätt. Det fanns några olika sorters djur, mest fåglar, de hade tydligen hetat "Helsingborgs fågelpark" förut, men de hade köpt in några fler djur och döpt om det till "djurpark";)




Man fick klappa kaniner, marsvin och getter. Något som Oliwer gjorde mer än gärna.







Det fanns ett mysigt litet fik med lite kaffe, fikabröd och olika glassar.
Självklart åt vi den obligatoriska glassen:)



När vi kände oss klara med parken åkte vi in till Helsingborg. När vi åkte runt lite så hamnade vi precis bredvid Olympia stadion. När jag var ung så spelade jag bowlingtävling där, så jag ville gärna gå in och titta lite och återuppliva gamla minnen.





Vi spelade en serie och Oliwer slog nytt rekord;). 78 poäng:) Duktig:)



Efter bowlingen åkte vi in mot centrum, tänkte att vi skulle kika lite i olika affärer, men vi kom dit kl 16, och då stängde allt. Likabra det kanske;)

Vi hittade iaf ett öppet gatukök och åt lite mat:)




När vi åkte tbx mot Halmstad åkte vi över den här ån:) Jag kunde inte låta bli att ta en bild;)



Vi stannade till på Willys och köpte lite godis och annat gott. Kvällen spenderades i lägenheten och för min del blev det sängen ganska tidigt.



Idag är vår sista dag i Halmstad, imorgon åker vi vidare, mot Ullared:)

Postat av: Johanna

Ser att Oliwer med älskar Blixten, hihi. Just nu är den där bilen överallt, hopplöst att gå in någonstans eller ens titta på tv för den reklamen går massa nu. Love tjatar snart hål i huvudet på mig med all Blixten. :)



Tack, kan inte annat än hålla med! :D

2011-08-07 @ 22:40:38
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Frida

Hmm.. HariboCup? :)

Den spelade jag där !!!

kram kram

2011-08-08 @ 19:06:44
URL: http://phridan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0