Halmstad dag 2

Igår hade vi ännu en jättevarm dag i Halmstad.

Vi åkte till Äventyrslandet och var där i några timmar.





Oliwer träffade tomten och fixade så han får julklappar i år;)




Vi gick på cirkus
. Det var inte den bästa jag har sett i mitt liv (läs den sämsta), men Oliwer gillade den, och det äv väl huvudsaken? Det var ganska roligt när de försökte göra några trix med duvor, och duvorna ville inte alls leka. Haha:) Det var humor;)





Oliwer åkte karuseller helt själv.
Oj vad stor och stolt han kände sig! Mamman och Pappan kände sig nog exakt lika stora och stolta över att vår lilla bebis har blivit så stor:)





Det hände en liten olycka när vi var där oxå.

När vi skulle leka i badlandet så gick killarna in till sitt omklädningsrum och jag gick in i mitt omklädningsrum. Medans Darlingen stod naken passade Oliwer på att smita ut ur omklädningsrummet.

När jag kom ut från mitt omklädningsrum träffade jag Darlingen precis utanför och han berättade att Oliwer hade försvunnit.

Vi gick mot den stora vattenrutchkanan och hade sån himla tur att nästa unge som kom ner, var just Oliwer! Han hamnade under vattnet och kom inte upp direkt, så Darlingen hoppade i och drog upp honom. Det var en rädd liten kille som vi fick försöka prata vett med.

Han ville inte bada mer i vattnet och konstaterade flera gånger att han nästan hade drunknat.


Det som var mest skrämmande var att det fanns andra föräldrar både i, och jämte stora poolen, men ingen brydde sig om att en liten blond kille låg med huvudet under vattnet och inte kom upp.


Det kunde verkligen gått illa.





På kvällen åkte vi en sväng med bilen och letade reda på "Pippi-parken".
Självklart fanns det en "Lillagubben" som man kunde sitta på.





Uppe i ett träd hängde Pippi.
Det hängde massor med flaskor där oxå, kan det varit sockerdricka tro?;)
Många barn hade även hängt upp sina nappar där.





Det fanns en stor båt som man kunde klättra på:)








Efter Pippi-parken gick vi en sväng. Det fanns en superfin park precis jämte Pippi-Parken, nya fina nybyggda hus vid vattnet och en supermysig grafitti-park.




Idag ska vi åka till äventyrslandet igen.

Jag hoppas att Oliwer vill bada idag och att han inte har blivit rädd för vattnet. Dock ska han inte åka den stora rutchkanan, iaf inte ensam;)


Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Så mysigt ni verkar ha det, men ush så otäckt med Oliwers "hyss":( Tragiskt att inte folk bryr sig när det händer sånna saker:( Stor kram

2011-08-03 @ 11:34:29
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Natalie

Åh, gud, vad läskigt att Oliwer försvann sådär och hamnade i vattnet!!!!! Och fy vad hemskt att ingen vuxen brydde sig :-( Jag hade varit såååå panikslagen. Ni hade verkligen änglavakt att ni hittade honom så snabbt! Stor kram från mig.

2011-08-04 @ 20:41:22
Postat av: Emma Viklund

Sv: Hej!

Men usch!!! :( Fy så hemskt (tack fr att jag fick läsa).. och när det har med vatten att göra!! nä fy... vilken tur att ni kom då ni kom <3 STOR KRAM

2011-09-01 @ 09:43:21
URL: http://emmashjartan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0