28årsdagen!

Vilken bra dag jag har haft idag!

Jag begav mig ut en sväng i skogen i morse, när korgen var full med kantareller åkte jag hemåt igen. Hemma fick jag en glad överraskning. Våra fina vänner Carro, Frank och Samuel var på besök. Jag fick en jättesöt ljuslykta i form av en grön fyr och så fikade vi lite:)

När de åkte hemåt så kom mina föräldrar och mina svärföräldrar. Vi fixade lite mat, grillad fläskfilé, potatis, morötter och lök i ugn, samt en god sallad. Till efterrätt blev det kaffe, tårta och lite kakor:)




Pärontårta som mamma och pappa hade med sig- jättegod!


Jag fick några paket av mamma och pappa med superbra innehåll. En eldkorg, en gråsvart "pippi" kofta, kontanter, trisslotter och en låda med choklad. Har även fått en sån stor låda som man ska ha dynor i, den kom de med för några dagar sen:)






Fick ju en tomte av Darlingen och Oliwer i morse, samt att jag fick ju en tv till sovrummet för några veckor sen.

En helt perfekt 28års dag med andra ord:)





Fyren ser ni längst upp till höger:) Jaa, det är jag som har tänt brasan:D HELT SJÄLV!


När alla hade åkt hem så åkte jag ut ännu en sväng till svampskogen.
Jag var väl ute ca en timme och plockade nästan en hel plastkasse med kantareller. Nu har vi lite att rensa;)

Jösses vad min kropp sa ifrån!
Jag kunde knappt köra hem själv. Höfterna strejkade. Det strålade hela vägen från höfterna ner i fötterna. Ajajajajaj!
Nu ligger jag totalt strandad i sängen, kommer inte ur den och kan knappt röra mig över huvudtaget.


Det var jättedumt gjort att utmana kroppen så här mycket, men jag hoppas att det är värt det när vi kan äta kantarellsås och andra kantarellsaker i vinter:) Svampen ska rensas, kokas och sen frysas. Blir gottinamnam:)


Jag ska fråga min älskade Darling om han vill hämta en film åt mig, sen tänkte jag somna till den;) Hehe.

Imorgon ska jag och Oliwer hem till mormor och göra äppelmos. Nu jävlar ska jag bli huslig;)

Ännu en gång, stort TACK till alla er som har grattat mig idag, här, via facebook och via mobilen. Det värmer verkligen!!


God natt!



Postat av: Fnulan

Hej!

GRATTIS måste jag ju börja med att skriva!! Du får en grattiskram på kryssningen! Om du kommer fram till mig och säger hej =)

Kul att du hälsade på!

Kramen

2011-08-21 @ 02:07:40
URL: http://fnulan.se
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥

Vilka fina saker du fått vännen! Och jag måste nog beställa en "pippi" kofta jag med. Dom är så himla fina :)

Kram

2011-08-21 @ 07:58:53
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Elena

Så mysigt ni verkar ha det framför öppna spisen.

Åh, pärontårta, min favorit, och helst ska den vara från Birgers. Kram

2011-08-21 @ 20:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0