Nyköpings hamn

Det blev några bilder tagna idag när vi var inne i hamnen en sväng.













Det är himla fint i Nyköpings hamn faktiskt. Vi gick till lekparken och lekte en stund, gick iväg på en fotorunda och gick sen tillbaka till lekparken.


 

Vi gick förbi "golf-stället". Man kan köpa en hink med 28 bollar för 20kr, låna klubba och slå ut bollarna i vattnet.

Darlingen blev sugen på att testa och köpte en hink. Efter en stund så frågade han om jag ville testa att skjuta. Eftersom att jag aldrig har hållt i en golfklubba i hela mitt liv (förutom minigolfklubba) så var det något helt nytt. Jag har ju tidigare spelat både bandy och innebandy och jag känner att golfklubban passade inte riktigt mig. Tacka vet jag bandy och en rejäl orange boll:)

Om jag ska skryta lite så fick jag iaf en boll jättelångt;) (sköt 7 bollar)


Vi hade en jättetrevlig liten promenad, jag och min fina familj♥




Uppdatering:
Min bror undrade om jag hade döpt en sport själv till "utebandy". Anledningen till att jag döpte det till just det namnet är att det är så himla många som tror att man menar innebandy om man bara skriver bandy. Därav tänkte jag att jag skulle vara smart och skriva utebandy så att alla förstod på en gång, men icke min lilla bror. Ännu en gång märker vi vem som är smartast av oss;) hihi. Nu vet ni iaf vad jag menar.

Bandy= Bandy utomhus på is, med klubba och orange boll;)


Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Superfina bilder! Och det är inte helt enkelt att skjuta iväg en golfboll :)

Kram

2011-04-29 @ 22:36:56
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Bror

Oklart inlägg. Utebandy, är det någon sport du har hittat på själv eller?

2011-04-29 @ 22:56:39
Postat av: Bror

Oklart inlägg. Utebandy, är det något du har hittat på själv?

2011-04-30 @ 00:06:15
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Jättefina bilder!! Älskar texten på bänken!

Hoppas ni får en jättefin valborg!



Kramar

2011-04-30 @ 10:29:58
URL: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0