Bergamo

Igår åkte jag och 10 andra (mest kollegor) till Italien. Vi hade bokat resa till Milano (Bergamo) och eftersom att vi landade i Bergamo och hade hört så mycket bra om det så stannade vi där.

Det var tur. OJ vilken underbar stad! Ja, dit kan ska jag åka flera gånger!


Vi började med att ta bussen från flygplatsen och stannade på ett fik. Himlars så mycket gott de hade där:). Svåraste var att beställa eftersom att de inte pratar så mycket engelska där. Som tur var hade vi två st spansktalande med oss och de skötte beställningarna väldigt bra:)





Jag och mamma skulle ha kaffe, och en av mina kollegor sa att det fanns nån kaffe med glass i, ja men det låter väl bra sa vi. In kommer en kopp med minilite kallt kaffe och en skopa glass i. Haha:) Men det var ganska gott ändå:)
Vi beställde en macka med spenat och brieost oxå, mycket god till det kalla kaffet;)





När vi hade fikat klart åkte vi "linbana" upp till berget. OJ vilken utsikt det var! Helt galet!! Det var varmt och skönt och vi njöt till 110%!





Vi gick vidare upp mot ett slott. Blev en hel del fina kort tagna där uppe.




Lena och Mamma.




Jag:)




Det här huset är tillsalu, kanske ska lägga ett bud? Kolla utsikten!!




Vi gick upp till slottet "San Vigilio". det låg högt upp och var supermysigt!




Jag posar lite;)




Underbar utsikt!




Hahaha;)




Gamla stan i Bergamo. Det kryllade av såna här mysiga caféer och restauranger:)




Vi stannade på ett litet torg. Solade, chillade och drack ett glas vin. Åh så underbart det var!




Den här superhäftiga tunneln är länken mellan flygplatsen i Bergamo och det superstora shoppingcentret.
Jag gillade den här tunneln jättemycket, tycker att den var jättecharmig:)



Jag får skriva lite mer imorgon, men summan av gårdagen var jättehärlig!
Vi åkte kl 8 på morgonen och kom hem 23.30. En alldeles lagom lång tur;)

Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Åååååh! Jag är såå avis! Jag fullkomligt ÄLSKAR Italien :)



Sv: Tack så mycket! Vad gullig du är :)



Kramar

2010-10-21 @ 21:39:32
URL: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0