Tröttgrisen sover i hallen



Jag kompade hem kl 13 idag. Tanken var att ha lite roligt nere på Oxelömarknad. När jag kom hem satte jag på Oliwer hans regnkläder, satte på mig regnkläder, hämtade vagnen (satte på den regnkläder) och begav oss mot centrum.

Det regnade, regnade och regnade. Var inte skönt nånstans, men jag hade bestämt mig.
Ungen behöver ju en ballong!
När vi hade gått ca 5 meter så somnade Oliwer. När vi kom ner till centrum så sov Oliwer och när jag kom hem igen, sov Oliwer. Ja, han sov sig igenom hela promenaden. Så han fick ingen ballong.

Jag släpade in vagnen i trapphuset och bar upp Oliwer. Jag satt honom i hallen, men ni ser vad som hände? Han lägger sig ner och somnade. Han sover fortfarande, och jag har det så lugnt och skönt. Det kommer att bli en sen kväll ikväll. Men det gör inget.

Jag köpte alltså inget på marknaden. Men 5000 steg fick jag ihop:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0