Emma Åklagare

Oliwer fick i sig en flaska välling, och sen kom den upp igen. Kaskadspya. Uscha! Det var bara att sätta sig ner och torka spyor. Igen. Denna jävla hosta!

Jag tog iaf med Oliwer ut förut, vi åkte till lägenheten. (Oliwer somnade i bilen, så jag kunde springa upp och hämta posten ensam). Vi åkte vidare mot Apoteket för att köpa hostmedicin. När vi kom dit så berättade en personal att de får inte sälja hostmedicin till barn under 2 år, man måste alltså kontakta en läkare.

Jag kom på att vi har hostmedicin hemma i lägenheten, så det var bara att åka hem igen och hämta dem. Två flaskor fanns det. En Molipect och en Bricanyl. Han fick lite Molipect. Hoppas att det blir bättre nu.

Vi åkte förbi Ö&B oxå och köpte ett strykjärn (66kr) och två st tre paket med MER.


Nu har Oliwer äntligen somnat en stund, så jag passar på att titta på "Emma Åklagare".



Det är en gammal tv serie på 7 delar. Jag gillar dem, alla 7! Har ni sett dem?

Det var en rolig sak som jag reagerade lite på, i det första avsnittet av Emma Åklagare så står hon i en telefonkiosk och pratar. Det är inspelat 2005. Fanns det telefonkiosker ute då?

Det är ju en ganska trevlig grej tycker jag, sätt ut alla telefonkiosker igen!!:)


UPPDATERING;

Jag vill poängtera att jag tog med Oliwer ut INNAN han kräktes. Eftersom att han hade börjat dricka vatten, prata och leka så tyckte jag inte att det var farligt.
När vi hade varit hemma ett tag efter bilresan, då kräktes han.

Tycker inte att jag behöver förklara mig. Men nu vet ni.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0