21 mars 2009

För ett år sedan hade jag skrivit ett blogginlägg och lagt in den här bilden:



Tänk att han har varit så liten, den lilla sötgurkan!


Idag bär det av på kryssning! Det är Vikingline Cinderella som har turen att få besök av oss. Det kommer att bli grymt skoj:)

Igår hadejag verkligen fullt upp! Jobbade tredje passet i rad, och direkt efter jobbet åkte jag och min kollega Sandra till badhuset. Målet var att simma 1000meter = 40 längder. Resultatet? Ja, i klarade av våra 40 längder:) Det avslutades med en välbehövlig stund i bastun!

När jag sagt hej då till Sandra, åkte jag hem en stund och väntade på mina killar. När de kom (och min pappa oxå hade kommit hem) så åkte jag och Darlingen iväg. Uppdrag "Måla lägenhet".

Darlingen släpptes av i lägenheten och jag åkte och handlade färg.

"Du får lite rabatt oxå" sa hon i kassan.
"Men jag har inte HSB kortet med mig" sa jag
"Nej men jag känner igen dig, du har handlat så mycket här" sa hon i kassan

Haha vad säger man om det? Ja, jag gillar att göra om hemma helt enkelt.

Målet med dagen var att måla två gånger med grundfärg på ena väggen och alla garderobsdörrar i hallen. Från mörkbrunt till vitt. Efter några timmar hade vi klarat av det, köpte varsin pizza och åkte hem.

Det kommer bli kanonfint i lägenheten. Hallen är så mörk, så det kommer bli kanon med vitt:)

Jag passar på att vila lite nu när mamma och pappa är vakna och har Oliwer. Ska passa på att ta en dusch oxå. Sen vid 14 ska vi åka. Längtar!

Vill ni se lite bilder?? Ska bara lägga över dem på datorn:p

Postat av: Agnieszka- mamma till 2

SötOwler som sover hemma hos oss i lägenheten=)



Hoppas ni får det toppen, och jag längtar tills man får komma och kolla på nya lyan sen!



kramar

2010-03-20 @ 09:59:32
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Underbar bild på en liten Oliwer :)



O vad skoj med en tripp med färjan!

Skulle jag också vilja göra ;)



Hoppas att ni får en toppen bra resa!

Kramar

2010-03-20 @ 10:10:11
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Anna

Ser jag råttan där?! Råttan är så fin, hans bakdel är den finaste delen. Fast lille Oliwer vinner nog söthetstävllingen här, Råttan får se sig besegrad!



HA kul på kryssningen!

2010-03-20 @ 10:15:16
Postat av: Anna L

Kom hem till mig å fortsätt måla vårat "fina" vardagsrum..... Hoppas ni får det kalas idag!

2010-03-20 @ 10:31:57
Postat av: Sofie

Jag köpte tröjan i en liten butik här i stan (tranås).. tror den heter "gränden kläder och ting". Prova och se om du kan ringa dit så kanske du kan få beställa hem en. Jag har nämligen letat hur länge som helst efter en sådan tröja till mig själv men aldrig hittat någon, förens nu då:) Hon sa även att de haft dessa tröjor ett tag men att det lagret som de hade inne nu var det sista.. Så det kan ju vara värt ett försök:)



Lycka till med måleriet också!:-)



Kramar

2010-03-20 @ 10:46:39
URL: http://www.zouphie.blogspot.com
Postat av: Lilla jag

Spännande att måla om!

2010-03-20 @ 14:38:43
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej igen:)



Jo jag kan kolla i veckan om det finns några kvar (det tror jag det var massa kvar när jag köpte min i alla fall). Tror jag gav något mellan 350-400 för min tröja. Sen vet jag inte vad frakt skulle kosta.. Men det kanske inte spelar så stor roll? Vad vill du ha för storlek i sådana fall?



Kramkram

2010-03-20 @ 19:17:01
URL: http://www.zouphie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0