Nöjd

Nu är jag nöjd. Jättenöjd!

I ren ilska fortsatte jag att rensa bland alla mina shorts, linnen och t-shirts idag.
Det blev en kasse som jag har ställt till mamma att kika igenom, en STOR kasse till UFF, en liten kasse till en kollegas dotter och en kasse som ska slängas.

Jag har trosor, strumpor och byxor att gå igenom oxå, sen är jag klar. Det är så skönt att få mer plats.
När jag märkte att dammsugarpåsen började sjunga på sista valsen så tänkte jag prata med min bror om att han kanske kunde komma och hålla ett öga på Oliwer medans jag åkte och införskaffade nya.
Det roliga var att nästan i samma ögonblick så frågade han om jag ville följa med till Jysk. Han behövde bla ett nytt balkongbord.

Vi åkte in till stan och kom hem med lite nya saker:) (för ovanlighetens skull).
Oliwer fick ett par till regnbyxor (halva priset på 97kr;)) och jag hittade en snygg jacka till Darlingen. Robin köpte lite kläder till sig, ett balkongset med bord och stolar och lite annat smått och gott:)


När vi kom hem så kalasade vi på lax och spenatpasta med en stor god sallad:) Mmm!

Sen har jag plockat, diskat, tvättat, hängt tvätt, vikt tvätt, grejat och donat. Vårat hem börjar se ganska rent och fräscht ut.

Imorgon har jag lite planer. Får se hur långt jag kommer med de planerna. Jag, Oliwer och Zelda ska iaf hem till mamma och pappa på förmiddagen. De kom hem idag efter en vecka i Prag. Sen får vi se om vi åker ut till Jönis en sväng på eftermiddagen när Darlingen vaknat. Han jobbar natt.

Jag sitter och avnjuter kvällens andra glas vin. Jag tyckte att jag var förtjänt av det idag:)

Att en dag som var så kass, kan bli så bra. Tack Bror:)




En bild på Oliwer från Kanarieöarna jan 10.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0