Kass ekonomi?

Hur kan man ha så kass kontroll på sin ekonomi?

Jag pratar naturligtvis om paret som är med på Lyxfällan idag. De har ca 700.000 i skulder och inga tillgångar alls. Att man ens kan sätta sig i en sån sits är för mig helt obegripligt. Speciellt när de har två små barn.

Jag vet naturligtvis att endel inte har så mycket pengar, men då får man väl leva efter det?! Man kan inte handla hur mycket saker som helst om man inte kan betala det! Bara tanken att ta ett sms lån gör mig illamående!

Oliwer har precis somnat och jag ska oxå gå och lägga mig. Har en förmiddag kvar att jobba imorgon. Hoppas verkligen att vädret är bättre då, så flygplatsen flyter på som den ska.

Jag är sugen på att klippa mig! Jag är sugen på att åka iväg på en resa eller en kryssning! Jag är sugen på att köpa hem massor med blommor! Jag är sugen på att tapetsera om.

Det är mycket man vill:)








God natt!


Postat av: tezza

ja det kan jag ju själv säga att jag har inte haft så jävla mkt pengar de senaste 7-8 månaderna. men jag skulle då aldrig ta smslån. fattar det inte heller hur man funkar, speciellt med barn

2010-02-04 @ 17:45:59
URL: http://tezz87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0