Dag 22 – Det här upprör mig

Den här var nog klurigast hittills. Vad som upprör mig. Det är mycket saker som upprör mig, sen kan ju olika saker uppröra mer eller mindre på olika dagar. Fattar ni?

Men en sak som upprör mig varje dag är hur endel människor beter sig ute i trafiken.

Folk bara kör. De struntar i högerregel (Hela Nyköping är iofs kass på att köra efter högerregel, men det verkar ju funka just där, eftersom att alla skiter i den).
Man blinkar inte när man ska svänga, byta fil eller köra om. Man ser sig inte för. Man håller inte hastigheterna.
Det är hänsynslöst!

Jag är verkligen inte guds bästa barn i trafiken jag heller, men jag har stor respekt för väglaget när det är halt och respekt för mina vägtrafikanter.

När Oliwer åker med mig är jag extra försiktig, kör lagligt och blinkar när jag ska svänga. Visar tydligt vad jag ska göra på vägen. Däremot är ju inte alla lika försiktiga och jag kan ju "dras med" i deras olycka.


Visa respekt för medtrafikanter. Visa tydligt hur du tänker köra på vägen och ha stor respekt för väglaget!


Postat av: Thiff

Tänk, samma sak har jag tänkt på! Flera bilar om dagen åker dessutom mot enkelriktat! Upphörs folk omdömme på vintern och vid vinterväglag? Fast en del kör lika dåligt året om...

2010-12-16 @ 08:05:36
URL: http://thiffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0