Dag 21 – Ett annat ögonblick

Dag 08 skrev jag om ett ögonblick. Det ögonblicket handlade om dagen vi fick lämna Neonatalen 10 dagar efter att Oliwer kom till oss.

Nu ska jag berätta om ett annat ögonblick.


Jag och min Vän Nettan hade varit några dagar i Barcelona. Varje kväll hittade jag på någon dålig anledning för att ringa hem till Darlingen. (Det här var innan vi blev tillsammans)

När vi satt på flygplatsen i Girona och väntade på att vi skulle få gå på flyget så hörde vi att det var en liten försening. En försening som skulle göra att Darlingens arbetspass skulle vara slut när vi skulle landa på Skavsta.

Jag satt på flyget och försökte övertyga både mig och Nettan att jag inte skulle bli ledsen om han hade hunnit åka hem. Vi landade en stund efter utsatt tid och gick in i ankomsthallen. När vi stod och väntade på våra väskor så hörde jag en välbekant röst bakifrån.

Darlingen kom fram kramade mig och välkomnade mig hem. Det var en Kram med stort K. En början på något bra. En början på vårat gemensamma liv.



Darlingen och jag serverar drinkar på SSAB-festen (tror det var 2006)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0