Plåsterlover

Igår började jag blöda och satte dit ett plåster. Oliwer skulle naturligtvis oxå ha ett plåster och jag frågade var han ville ha det. Han tog fram foten och pekade var det skulle sitta.

Jag satte dit plåstret och så var det bra med det.



Idag tog jag bort plåstret. Oliwer bokstavligen bröt ihop och skrek "plåster". Han sprang till lådan där plåstrena finns och hoppade och studsade och pekade på lådan tills jag gav med mig.

Jag frågade var han hade ont och var han ville ha plåstret, och han pekade på exakt samma plats på foten som det andra plåstret hade suttit!

Nu gnäller han till ibland, pekar på foten och vill att man ska blåsa.

Han kanske verkligen har ont i foten? Eller är det bara för att plåstret sitter där som han tror att han har ont?


Postat av: Sofie

Preeecis så har Hugo också gjort! När jag slog mig skulle han också ha ett plåster och sen ville han att jag skulle blåsa och han gick och sa att han hade ajaj. Dock var det bara för att jag hade plåster och sa att jag hade ajaj där mitt plåster satt:) Men man vet ju aldrig..



2010-08-08 @ 19:50:38
URL: http://www.zouphie.blogspot.com
Postat av: Agnieszka

Nova är lika galen i plåster hon, bara hon slår sig så ska hon ha plåster:)

2010-08-08 @ 21:31:13
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0