Äventyr, shopping och akuten

Mamma ringde lite efter 11 och frågade om vi ville följa med och fika på Cafe Åstugan. Vi svarade JA, och de sa att de kommer direkt. Det var bara att slänga på sig kläder och göra oss i ordning lite snabbt.

Vi hämtade Oliwers bilstol, packade in oss i deras bil, och for iväg.






Det var många bilar i kö på vägen, men kändes inte som att det var jättemycket folk där.

Jag tog mig en kaffe och en bulle.

 

Det är så himla fint där!!

Efter fikat åkte vi vidare till Trosa.






Oliwer och Mormor promenerar i Trosa


 

Efter en liten promenad i Trosa hamn och en stund i lekparken ville vi ha mat. Vi hittade en grekisk restaurang:)




Jag tog min vanliga; fläskfilésouvlaki med couscous:) Gott!


Shoppingen då?
Jo, vi stannade till på HULO i Vagnhärad på väg ut mot Trosa. Där fyndade jag lite:)
De här två par jeansen;

 

Jag betalade 398kr för de här två paren. Mycket överkomligt!





Hittade en fin grön kofta oxå:) Mycket nöjd över mina klädinköp.



När vi satte oss i bilen på väg hem från Trosa så hamnade Oliwer lite snett i bilstolen. Darlingen tog tag i hans arm och skulle vrida honom rätt. Oliwer började skrika men lugnade sig ganska snabbt. När jag frågade honom om han hade ont i armen svarade han JA, och han rörde den inte alls.

Vi åkte hem till oss, bytte till våran bil och åkte in till Akuten. Det var ganska lite folk där och vi var ensamna i barnens väntrum.



Han satt och lekte med leksakerna med vägrade använda sin vänstra arm. Den bara hängde där.

Efter en liten stund så kom en läkare. Vi förklarade läget för honom och han förklarade vad han trodde att det var. Han tog tag i Oliwers arm och vred tillbaka den. Efter en liten stund började han leka som vanligt igen!

När vi skulle gå därifrån blev han arg för att han inte fick stanna kvar och leka med leksakerna;) Sötnosen!



Läkaren förklarade att man har två ben i underarmen. Det är en sena som håller dem på plats. På barnen är senan några storlekar för stor, och ena benet kan lätt glida ur sin plats. Det var det som hände med Oliwer men han sa att man "lägger" allt tillrätta väldigt lätt. Han sa att han kände ett "klick":)

Jag tror att han sa att det hette PIGLUX.

Oliwer har inte gjort några antydningar på att ha ont i armen sen han fixade den. Skönt att vi åkte in till sjukan:)


Oj vad många bilder och vad mycket text det blev;) Orkade ni läsa hela vägen hit?
Vi har haft en bra dag (förutom Oliwers onda arm) med mormor och morfar:)


Nu ska vi titta på AVATAR:)



Postat av: Carolina

Skönt att läkaren fixade det så snabbt och vilken härlig shopping! kram

2010-08-04 @ 08:31:40
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥

Skönt att det var lätt ordnat att få tillbaka armen på plats igen :)

Jätte snygga jeans du köpt också :)

kramar

2010-08-04 @ 12:06:29
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Agnieszka

Verkar som ni hade en toppendag, bortsett från armen då=)



kramar

2010-08-05 @ 11:54:00
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0