Byrå

Idag kommer Oliwers nya byrå!
Den kommer vid 13.45, så innan dess ska jag plocka ihop massa vhs filmer och tömma
en bänk/sideboard som de ska få ta med sig. Vi köper byrån av en loppis, och när de ändå kör hit den,
kan de ju ta med lite saker som vi vill bli av med. Vi vill inte slänga det, för det är för fina saker. Så
skänka bort dem känns bra!

Jag har fortfarande inget kort (inget bra kort) på mig med "nya" hårfärgen, så ni får vänta en stund till;)
Kanske kan trixa så jag får ett bra kort. Ska försöka. Annars får Darlingen ta kort sen när han vaknar.

Jag tänkte nog be er om lite hjälp. Jag ska ju måla om byrån som Oliwer ska få. Hur tycker ni att
den ska målas? i en färg, två, alla lådor i olika färger? osv.
Jag har aldrig gjort nåt sånt här förut, så
jag undrar, räcker det om jag sandpapprar byrån innan jag målar, eller hur funkar sånt?
Bild kommer direkt när den har kommit hit!

Nu blir det lite lek med min son, och sen blir det att städa och plocka lite;)

Ha en bra dag!

Glöm inte min minitävling;)


Postat av: Sofie

Jag har målat om en byrå nyligen och då tog jag bara och drog lite med slippapper innan jag började måla. Det smidigaste är att bara måla den i en färg, tro mig. I och med att man måste måla flera lager så blir det extra jobb om det är flera färger.. Men orkar man så blir ju resultatet oftast jättebra:)



Lite tips bara:)



Kram

2009-05-13 @ 10:41:30
URL: http://www.zouphie.blogspot.com
Postat av: Amanda

Jag har precis köpt en byrå till Ludwig med. Och ska måla den vit. Bara sandpappra och tvätta av lite och sen måla. Jag har fått måla med grunfärg först. Men nu bäörjar det se fint ut. ^^

2009-05-13 @ 11:11:57
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Ingen aning då jag aldrig gjort något sådant själv heller.

kram

2009-05-13 @ 11:31:13
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Hur der det ut annars på hans rum? Annars är ju helvitt väldigt fint tycker jag :)



Ska man måla måste man sandpappra innan, annars fäster inte färgen så bra. Och behövs det kan man ju spackla lite...



Kommer att bli jätte bra! :)



Kram

2009-05-13 @ 11:47:39
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0