Hittade ingen grav...!

Jag, Oliwer och Zelda åkte till Nya kyrkogården, gick in i blomsteraffären och köpte lite blommor till oss
(Eller ja, Zelda satt ju faktiskt i bilen hela tiden;)).
Jag köpte en liten fin bukett som bestod av en röd gerbera, en orange ros och sånt där vitt ni vet;)
Vi begav oss ut bland gravstenarna och letade, och letade, och letade......och letade. Tillslut gav
vi upp och gick mot minneslunden. La ner blommorna där och begav oss senare mot bilen igen.







(Lägg märke till att Oliwer har lyckats lirka ut ett litet finger som han håller flaskan med;))

Zelda blev jätteglad när hon äntligen fick komma ut, sprang och hoppade i snön en sväng=)
Sötaste vovven! Passade på att leka lite med Zelda eftersom att Oliwer sov.

Innan vi åkte hemåt åkte vi förbi "Glasmagasinet outlet" . Det ligger nere i hamnen i Nyköping, och
just nu har de 70% rea på allt, eftersom att de ska slå igen. Jag tjyvlyssnade lite när hon i kassan
pratade med en annan dam, och hon sa att de hade blivit uppköpta, sen slutade jag lyssna.
Jag köpte en supersöt liten mjölkkanna, 4 krukor och ett två vånings kakfat, för lite mer än 200kr. Billigt!
Bara två våningskakfatet kostade 499kr till ordinarie pris! Jag är supernöjd!

Ska ta kort på sakerna senare om ni vill se. Har ni vägarna förbi hamnen i Nyköping är det
absolut värt ett besök, vet dock inte hur länge de kommer ha öppet.

Kan berätta att jag har forskat lite i var Anettes gravsten ska vara, men
förmodligen så har hon ingen gravsten, utan det är minneslunden som gäller;)
Det ni, då gjorde jag ju rätt ändå:D

Anette var en mycket älskad kollega och hon gick bort i cancer i slutet på juli 2008.
Vi saknar dig Anette!

Postat av: Lilla jag

Va ska de stänga???? Då måste jag skynda mig dit, tur att du berättade :)

2009-03-23 @ 22:57:23
URL: http://irenev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0