Pingu och bilder

Oliwer och jag sitter och tittar på Pingu.
Idag har han gått och gått och gått! Han börjar verkligen få in snitsen på det!
Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Min stora fina kille!

Jag har kämpat med att plocka bort saker och försöka städa lite. Oliwer har kämpat för att plocka fram massa saker, så att det inte ska bli städat. Haha. Det ser nog lite bättre ut nu iaf. Än innan.

Tänkte visa lite bilder.

 


Så blev tacotårtan som vi åt i förrgår. Sjukt gott! Skriver receptet igen:)

RECEPT:

1 förp mjukt tortilla bröd
500 g köttfärs
1 röd paprika
1 gul lök
1 påse taco krydda
1 burk taco sås
1 liten burk creme fraiche
1 ask philadelfia ost (naturell)
Riven ost

Bryn färsen, löken och paprikan.
Blanda ner taco kryddan, creme fraichen och taco såsen.
Låt det småputtra lite.

Bred ph-ost på ett mjukt tortilla bröd, sen röran du precis tillagat i stekpannan och sen ett nytt mjukt bröd.
Alltså bröd, ph-ost och sen röra.
Gör så tills det finns ett bröd kvar, på det (Som ska bli "toppen på tårtan") brer du ph-ost och riven ost.

Ställ det i ugnen i 200grader i ca 30min.




Min havskräfta. Den var sjukt god! Jag som älskar kräftor skulle kunna äta det varje dag!
Vilket påminner mig om att jag har en halv hink kvar med svenska kräftor i kylen.
Det blir kvällsmat! Mumma!!



Hmm, undrar vem som är skyldig till att alla bollar ligger på golvet?
Kanske ska införskaffa ett "riktigt" bollhav? Carolinas söta son Oliver fick det i födelsedagspresent.
Kika in här, och kolla på de underbara bilderna!

Nehe. Ska göra oss i ordning och åka till mamma och pappa. Oliwer har en present till sin morfar:)

Kramar

Postat av: Madeleine

Tack för receptet, såg mumsigt ut!! Allt bra med er? LÄnge sen jag kikade in, ska det bli ändring på!! kram

2009-07-30 @ 18:38:49
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Mormor

Morfar tackar så mycket för sin fina present!!

Kram

2009-07-30 @ 23:27:14
Postat av: Lilla jag

Vi var på pelles lusthus

2009-07-31 @ 00:46:45
URL: http://irenev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0