Storhandlat

Igårkväll skrev jag en inköpslista, så idag begav vi oss till Citygross för att handla.
Allt på listan (och lite till) hamnade i vagnen, och vi kom ut därifrån med massor av mat, dasspapper, blöjor, och allt annat som kan va bra o ha! Inte en enda godis/chips-påse eller nåt annat onyttigt kom med! *Stolt*

Det känns så himla skönt när man har storhandlat! Nu vet jag att jag (vi) inte behöver handla på massa dagar! Allt som vi behöver de närmsta dagarna har vi hemma. Det är ev mjölk eller nån annan färskvara som vi behöver inhandla.

Storhandlar ni eller handlar ni när det behövs?

Vi brukar handla kanske varannan dag. Jag skulle vilja skriva en mat-lista för en vecka, men de gånger vi har testat det har verkligen ingen av oss varit sugna på den maten som vi ska äta på den dagen. Så vi tar dagen som den kommer istället.

Gick in en sväng på Euroshop och köpte lite papper till scrapbookingen. Ska kanske leka lite med det ikväller=)
Då får ni se bild sen isf!

Jag har bjudit min (blivande) man på middag idag!

Förrätten bestod av varma champinjoner (med vitlök och champinjonröra i "hålet") och sen riven ost ovanpå det (sen in i ugnen).

Varmrätten bestod av stekt kött och potatisgratäng, och en underbar sallad som bestod av gurka, tomat, fetaost, lök, sockerärtor och rädisor.

Meningen e ju att vi skulle ha tre rätters, men vi va/är så himla mätta fortfarande, så vi skippar nog det.

Till maten tittade vi på "Kung Fu Panda" som darlingen köpte idag. Hehe den va bra! Men jag fattar inte att den är barntillåten med så mycket slagsmål. Jag va så himla mätt efter maten att jag somnade under filmen och sov en kvart. Men det jag såg va kanonbra!




Postat av: Nina

Tjo.. Jag vill oxå bli bjuden på en sådan middag, Vill du gifta dig med mig?? ;-) Haha. Vi storhandlar varje månad, då handlar vi det mesta det enda vi kan behöva köpa senare är typ mejerivaror så som youghrt,grädde mjölk etc. Vi storhandlar för ca 2000-2500 men då räcker det i 1-1½ månad oxå=) Sen är inte vi så kräsna när det gäller varumärken på vissa grejjer, vi måste tex inte ha kungsörnens snabbmakaroner, vi nöjer oss gärna med willys egna o dyl. JA som du förstår så storhandlar vi på willys:D Hoppas allt e bra annars=) Kram

2009-01-05 @ 21:38:22
URL: http://www.nogg.se/tokismorsan
Postat av: Agnieszka

Ohh maten lät ju helt fantastisk... till och med jag som inte gillar champinjoner blev ju sugen på dem du har gjort.

kramar

2009-01-05 @ 21:59:53
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0