ÖF, FK och husbudning

Efter att vi hade sovit typ hur länge som helst så kom vi iaf iväg till Öppna förskolan.
Det va mysigt. Jag kom när det va sångstund.
Oliwer tittade med stora ögon på alla vuxna som satt och sjöng med bebisar i knäna.
Jag och Monica satt och pratade. Pratade lite med några av de andra mammorna där med.
Det bestämdes att vi ska dit på tisdag em nästa gång. Oliwer fick lite välling med.

När de stängde ÖF (kl12) så satte vi oss i bilen och åkte mot Nyköping.
Oliwer somnade ganska omgående. Jag parkerade nere vid vipsen och tog
en promenad upp till Försäkringskassan. Där fick jag reda på en mindre rolig sak.
Jag kommer att bli återbetalnings skyldig. Gaaaah.

Jag har ju jobbat 3 pass i januari,
och trodde att eftersom att jag tar ut 5 dagar i veckan från fk, så får jag jobba 2 dagar i veckan
utan att det blir problem. Så lätt va det inte. Jag tar ut måndag-fredag. Alltså får jag bara jobba
lördagar och söndagar. Tur att jag fick reda på det nu! Så mitt första pass på jobbet, den 12:e,
kommer jag att få ett inbetaningskort på. De andra 21:a och 22:a, var efter deras brytdatum, så
jag har inte fått betalt för dem ännu.
Så det fixade hon i datorn, så det inte blir fel.

Men från och med februari kommer jag ta ut 4 dagar/vecka och jobba några helger. Ska kolla upp när
Darlingen är ledig. (Eller när han jobbar förmiddag eller natt, då kan jag jobba eftermiddag).
Men då får jag jobba fredagar, lördagar och söndagar. Blir ju faktiskt mer pengar att jobba helgdagar=)

När jag var på väg tillbaka till bilen så pratar jag med Darlingen och vi har blivit överbjudna på huset.
Pappa erbjuder sig tom att sponsra med 20.000 så vi kan få det, men vi budade mot en envis människa som
tydligen tänkte ge mycket mer än oss för huset. Så vi la oss.
Tråkigt, men så är det. Det kommer fler hus. Hoppas jag.

I ren ilska åkte jag bort och slängde massa skräp;). Det låg i bilen och Oliwer låg och sov så det passade
ganska bra. Så något nyttigt har jag gjort idag!

Fick hem en vinst idag med. En almanacka och lite småsaker. Jättefina.
Jag har ju faktiskt köpt ny almanacka nyligen, så vad tycker ni?

Ska jag lotta ut den bland mina läsare??




Jag är helt yr oxå. Vad kan det bero på??
Är det "Jag blir yr viruset" som spökar på mig?? Hoppas inte!
De jag känner som har haft det säger att det är som att vara ständigt full,
att man måste hålla i sig i saker när man ska gå,
och man ska inte köra bil?!!?

Fick hem en vinst igår med, en napphållare, superfin!
Vann den hos Muppsan. Just nu sitter den faktiskt i Oliwers matstol med en leksak i andra änden,
han använder ju inte napp spec mycket, så den får sitta där ett tag, så han inte slänger ner leksakerna
på golvet hela tiden!

OJ vilket långt inlägg det blev!! Orkade ni läsa hela vägen ner??!

Postat av: Anonym

FK är aldrig roliga! Jag ska jobba i morgon så jag skrev i det på nätet till FK. Hoppas det löser sig...

2009-01-29 @ 19:32:36
Postat av: A-K

Den där kommentaren med FK var jag. Såg i sista stund att mitt namn var borta. Hmfr!

2009-01-29 @ 19:33:49
URL: http://aykay.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Ohh en almenacka skulle vi behöva så lotta gärna ut den så jag kan tävla om den!!!

kramar

2009-01-29 @ 19:44:42
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Fy vad trist :-( Så himla jobbigt med budgivning. När vi budade senast trodde jag att jag skulle få en hjärtinfarkt.. :-o Hoppas ni hittar nåt nytt drömhus!!! kram

2009-01-29 @ 21:52:19
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: attis

Hej på dej. Du måste maila igen. Måste ha blivit nåt tok. Har inte fått något mail annat än kommentaren på bloggen.

Kram

attis

2009-01-29 @ 22:05:23
URL: http://attisblogg.se
Postat av: Robin ^^

Hej!

Nu har jag startat en Valentine's day tävling i min blogg där du har chansen att vinna två olika små, gulliga paket :)



Var gärna med du också :D



http://bexiii.blogg.se/2009/january/tavling-vinn-ett-valentines-day-paket.html

2009-01-29 @ 22:23:01
URL: http://bexiii.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Du har en rolig utmaning i min blogg=)

kramar

2009-01-29 @ 23:04:07
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0