Kundvagnskrasch

Jaaa, jag får väl ta tjuren vid hornen och berätta om vad som hände vid min kundvagnskrasch.
Inga namn kommer att nämnas, vissa kommer nog känna sig träffade ändå;)

Det hände på valborgsmässoafton 2004.
Jag jobbade på en pizzeria i stan och bodde i min lilla etta i Oxelösund.
Eftersom att jag höll på att skolas in på pizzerian just då, så gick jag ju bara som extra, och när vi knappt hade några gäster så fick jag lov att gå hem tidigare.
Så jag slutade vid 19 tiden istället för 22.00.

Jag satte mig i min racer-golf och styrde hem till några kompisar vid tågstationen. Bilen parkeras på gatan utanför deras lägenhet, och jag rotar fram lite alkohol som jag hade i bilen. Det fanns en vinare och 4 cider. Jag släpar med mig mina 4 cider och börjar festa.

Värdparet bjöd på hur mycket alkohol som helst, samtidigt som mina cider började sina. Efter alldeles för många lakritsshots fick jag för mig att hämta min vinare. Sagt och gjort. När jag kommer ut i trappen så spyr jag rakt ut. Jag hinner inte riktigt blinka. Jag suckar lite och ska gå förbi det, sätter foten på sidan av spyan på trappsteget, men självklart hamnar det lite under skon och jag halkar. Sätter ner rumpan rakt i spyan och vrickar foten.

Struntar i det, muttrar lite "fyfan va äckligt" men haltar ut mot bilen.
Som tur är har jag ett par träningsoveralls byxor i bilen, så jag drar av mig mina äckliga byxor med kräks på, och sätter på mig mina träningsbyxor, sliter tag i vinaren och beger mig tbx till festen.

När jag hade druckit ca halva flaskan fick jag för mig att vi skulle bege oss mot krogen.
Den promenaden är lite lullig, jag har fått berättat för mig att jag gick ca 1 steg framåt och 4 bakåt, 3 åt sidan osv.
Försökte tydligen
ringa ett ex oxå.

Framme på krogen ([Paparat´si]) så va det inga problem att komma in. Jag har ju mina träningsoverallsbyxor på mig. Hehe. Mina bästaste spelade. Melody Club såklart, och gissa vem som stod längst fram? Jo jag. Hängandes på en vakt.

Min dåvarande pojkvän bodde i Brandkärr lite tillfälligt med sin mamma så vi skulle sova där den natten.
Vi gick ut efter att Melody Club hade spelat, och gick mot Sibylla, den lilla korvmojjen vid Ica Kronhallen.
Tog en tunnbrödsrulle och en stor läsk. Jag tryckte i mig den och min dåvarande pojkväns kompis kommer ut från krogen. Full som ett ägg. "De sa att jag va för full för att få komma ut, så ja fick ställa mig längst bak i kön igen!!!" Dåligt upprörd. Gissa om jag asgarvade! 

Min snubbe hade dragit sig hemåt och jag och hans polare skulle börja bege oss mot Brandkärr.
Vi gick och gick och gick. När vi kom till Brandkärr så gick vi naturligtvis vilse. Gick åt fel håll. Jag med vrickad fot.

Helt plötsligt så kände jag igen mig bland alla husen (som ser typ likadana ut), och vi styrde stegen åt rätt håll.
Där stod den. Kundvagnen. "Hoppa i!" Säger jag. "Nääe, gör det du!" Säger kompisen tillbaka. Sagt och gjort så hoppade jag i den. Han började köra mig framåt och ner i en nedförsbacke. Han sprang fortare och fortare med mig framför sig i kundvagnen och helt plötsligt kommer det en gatusten. Självklart tok kraschade vi! Jag skrapade båda knäna och händerna samt fick en spricka i höger handled. När jag låg på marken med kundvagnen såg jag honom flyga över mig, så som i filmer, i slowmotion ni vet. Han frågar hur det gick, och jag sa att det gick bra.

Vi reser oss upp och haltar lite. Sen får vi för oss att springa sista biten. Han hade oxå ont lite här och var, men det struntade vi i. Vi sprang ända fram till lägenheten, vilket kanske va 500 meter, och ringde till min dåvarande, han kikade surt ut från fönstret, frågade hur det kunde tagit så lång tid för oss att ta oss dit och kastade ut nyckeln.

Somnade direkt vi la oss ner. Klockan hade blivit runt 4 tiden.

Dagen efter vaknade jag. Gissa om jag hade ont. Sår i båda händerna, spricka i höger handled, sår och blåmärken på knäna och på benen och en vrickad fot.
Efter en pizza, en sväng på akuten och en sväng ut och lämnat kompisen så kom jag äntligen hem och fick sova.

Det va en fin fylla;)

Någon av mina gamla kompisar som kommer ihåg denna händelse??

Postat av: Agnieszka

haha vilken jävla kväll....=)

2009-01-06 @ 22:00:58
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, begåvat :P men det låter ju iaf som en kväll att minnas ;)

2009-01-06 @ 22:16:19
URL: http://lillyz.blogg.se/
Postat av: Sofia

kikat in, det finns alltid fyllehistorior ;)

antar nästan alla har nån..

2009-01-06 @ 22:38:47
URL: http://bombo.blogg.se/
Postat av: evelina

svar: haha allt det där hade jag velat se i verkligheten :D

2009-01-06 @ 22:40:44
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: Jenny

hahahahah =) klockren ju , har vart inblandad både i kundvagn och rullstollsfyllor =)

2009-01-06 @ 22:46:28
URL: http://pimpnessa.blogg.se/
Postat av: Jenny

hahah får skriva det någon gång =) man kommer på så mycket roligt på fyllan eller snarare tokigheter =) förklara kanske varför jag är nykterist nu =)

2009-01-06 @ 23:10:50
URL: http://pimpnessa.blogg.se/
Postat av: evelina

svar: haha jo :)

nej ingen som är sådär rolig iallafall ! ;P

2009-01-06 @ 23:11:03
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: al

HAHAHA, fy fan vad roligt!

Jag ska plantera en kundvagn nånstans mellan hemmet och krogen nån gång, så jag kan hitta den på fyllan!



al

2009-01-07 @ 00:14:16
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Toby Hagberg

Hahaha jävlar vilken fyllesväng! :D Men kul var det att läsa. ^^

2009-01-07 @ 01:21:20
URL: http://tobieee.blogg.se/
Postat av: johanna

Haha. så kan det gå ibland. Så roligt..haha...

2009-01-07 @ 06:59:59
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hahaha, jag fick mig ett gott skratt iallafall =) kul att man levt lite :)

2009-01-07 @ 09:46:14
URL: http://yozefin.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hahahah faan va kul! =) Varför gör man så egentligen?? Slutar inte dricka fast man borde o sen vaknar man o har ont överallt dagen efter.. hihihi! Tur att man bara e ung en gång! ;)

Kramar

2009-01-07 @ 11:36:08
URL: http://michilullan.blogg.se/
Postat av: Karin

=) Det där glömmer man inte i första taget...var ju på festen men inte närvarande vid krashen...hehe. Men ja, vi har ju alla våra historier..;) Kramar

2009-01-07 @ 15:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0