Riga bilder

Vi börjar med lite bilder från Riga.

 
 
 
 
 

Vi tog flyget från Skavsta och kom fram till Riga ganska tidigt på morgonen.
Det tog mindre än en timme att flyga. Helt lagom lång tid;). Vi (8st) åkte buss in mot stan,
(3st åkte taxi, så de såg vi inte på hela dagen). Började med en liten frukost.
det blev tomat/mozarella macka och latte. Gott!

Efter det gick vi runt och tittade lite i några affärer. Jag hittade typ den fulaste sak jag någonsin
har sett i baskerväg, och var såklart tvungen att testa den. Lena tog kort på mig med den, (kan du maila
över bilden till mig Lena???)
Den var blå med massa paljetter. Inte snygg alls! När jag tog av mig den så såg jag att
den var av märket "Armani" och på prislappen stod det "163LVL", så tar man det gånger 16 så kostade den ca 2600:-.
Haha!! Gissa om vi blev paffa!
 

Vi gick runt massor med Puri som reseledare i täten med kartan uppe;). Haha värsta turister!
Hittade till de stora och omtalade saluhallarna (bild 3). Köpte mig ett par solbrillor, det var så varmt och soligt!
Köpte ett par fårskinnstofflor till Oliwer oxå. De kostade 4 LVL (=ca 65:-) Lagom!

Annars var det inte så mycket att hurra för där. Mycket kött, godis, frukt, "tant" kläder, skor och massor med annat.

Vi letade oss fram till en Italiensk restaurang och åt mat, för min del blev det pizza och ett glas vitt vin.
Det passade väldigt bra med lite mat i magen.
Sen begav vi oss vidare mot "stan" igen. vi letade efter en choklad fabrik/affär(?) som vi hittade tillslut.

Efter det gick vi tillbaka till det första varuhuset, där vi hade ätit frukost tidigare på dagen.
Där var det ganska bra shopping.

 

Det här köpte jag till mig, ett armband med bärnstenar i olika färger, ett blått linne,
en lila top och 3 par "korta" strumpor. Köpte solbrillor med, men de glömde jag ta kort på.




Den här snygga t-shirten av märket "Frank Q" köpte jag till Darlingen.


 
 

Oliwer fick massa saker (som vanligt...?)
Fårskinnstofflor, "pirat"mössa, träflygplan och 4 t-shirtar med ödlor på. Supersnygga.
Olika färger och storlekar. Han kommer nog kunna ha den blåa i sommar, ev den röda
med, men de andra två blir nog bra till hösten.

Fårskinnstofflorna var det absolut bästa fyndet! Blev supernöjd med dem!
Oliwer har redan testat dem i morse när han var ute och gick promenad med
sin pappa och Zelda så mamman fick sova ut lite;)


Det var en lång dag, men det var väldigt kul att vi åkte dit. Betalade ingenting för resan, så
då kan man ju faktiskt spendera lite mer pengar när man är där. (Resan kostade 16 öre T/R för 8 pers)

Näähe, om jag ska ta och plocka undan lite innan Oliwer vaknar. Jag slet ur innehållet i två av mina
garderober i förrgår, jag letade efter Annas mammabyxor, hittade dem inte ändå. Så nu ska jag
passa på att rensa lite. Spara-slänga-skänka-sälja.

Vad gör ni idag?
Kramar

Postat av: Ge Mig Livet Tillbaka

Svar: Tack för din kommentar! JÄTTEroligt att du tycker om bloggen, följ den gärna! =)



Jo, jag ser väl inte direkt någon ljusning i horisonten. Men hoppet är det sista som lämnar mig!



Massa kramar

2009-04-29 @ 16:57:00
URL: http://gemiglivettillbaka.blogg.se/
Postat av: Michelle

Kul att kunna resa så billigt! Då blir det ju massa shopping istället! =)



Förstår precis hur du känner o det e därför jag vill ha lite studier att bita i! Få nått annat än amning o bajs o sömn att fokusera på! ;)

O ni verkar ju lösa det med att du jobbar lite alldeles galant! =)



Kramar

2009-04-30 @ 19:08:31
URL: http://michilullan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0