Beklaga mig

Jag tänkte va lite otrevlig och beklaga mig lite idag.
Idag mår jag inte 100%! Vaknade i morse och kände mig så himla trött!
Oliwer väckte mig vid 9 tiden. Jag borde vara utsövd vid den tiden, men icke.

Illamående, kass i magen, trött, ont i huvudet och ont i armen. Tror att jag sträckte
armen igår när jag var ute med Zelda.

När Darlingen klev upp vid 14 tiden så sa han att han hade hittat en soffa. Våran gamla hörnsoffa
Hade gjort sitt. Vi hade tom slängt "hörndelen" och satt ihop de två resterande bitarna till en lång soffa.
Han hade hittat en bruk skinnhörnsoffa här i stan, begagnad, men ändå bättre skick än våran.
Så han ringde och vi åkte dit direkt, åkte och hyrde en kärra och började släpa.

Mamma och Pappa åkte precis förbi med, så de var snälla och stannade hos oss så Pappa hjälpte
till och bar. Upp till lägenheten med den nya, och ner i släpet med den gamla, så åkte vi och slängde den
på en gång.

Grejen med nya soffan var att den "långa" och den "korta" delen satt på fel plats, så vi fick byta sida på
armstöden, vilket resulterade i att den fick en lite annorlunda form:). Det var lixom lite "pös" som skulle hänga ut
över soffkanten på båda sidorna, men det "pöset"  hamnade närmast "hörndelen"  nu istället.
Men det gör ingenting. Som sagt, betydligt bättre än våran gamla.
Vi ska köpa ny soffa, men nu kan vi lägga det projektet på is en stund.

Jag sov en stund medans Darlingen fixade med soffan, sen gjorde han mat oxå.
Kött och klyftpotatis. Så himla gott, men jag har verkligen ingen matlust alls.
Så tråkigt! Han är världens bästa!

Tittar lite på "Adam och Eva" som går på tv4 nu. Den med Björn Kjellman.
Ska försöka pyssla lite nu under filmen och sova sen.

Imorgon ska jag jobba. Det ser jag fram emot. Träffa Lena!

Stora kramar!

Postat av: Ulrika

Trist både med ditt mående o att soffan var "felande".. Hoppas det löser sig o att du mår bättre idag!



Glad Påsk!



Kram

2009-04-10 @ 09:40:43
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0