Tårtor och julmarknad

Idag började vi dagen med att trycka in oss i familjesaaben allihop, Darling, Jag, Oliwer, Mormor o Morfar och Zelda såklart och vagnen. Hmm, inte mycket mer som får plats i bilen när vi åker allihop.
Vi styrde bilen mot Öster Malma. Jägarförbundet hade en julmarknad där, det va mysigt, men alldeles för mycket folk! Har folk inget vettigt att göra en lördag i slutet på november???!
Det fanns endel fint. Jag köpte en liten mini tomte för 20kr.
 
Efter vi varit där (och stannat på en gårdsbutik där min pappa passade på att få sig en kopp glögg och mamma köpte en liten flaska med kallpressad rapsolja) så åkte vi till Willys. Vi köpte massor med dricka! Hehe kundvagnen bestod typ av dricka i alla olika former, glass, russin och chokladsås.

När vi kom hem (till mor o far) har jag o mamma bakat. Typ hur mycket som helst. Blir 2 och en halv stora tårtor imorgon. Det borde gå åt. Hoppas jag.
Efter det åt vi vildsvinskotletter och kokt potatis. Gott!

Nu sitter vi o glor på fotboll. Oliwer har somnat i mormors famn. Han ser skapligt rofylld ut=)

Imorgon e den stora dagen! Men jag tror att det kommer bli bra.

Bara maten räcker och vi kommer ihåg att ta med allt=) Vi ska åka till församlingshemmet redan klockan 9 och börja duka o greja o fixa. Blir nog kanon det här!

Jag tog inga bilder alls idag, ska kolla senare om mamma tog några.

Ha det bäst!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0