Börja jobba?

Jag är så himla kluven!!!

Ska jag börja jobba eller inte?
OM jag börjar jobba så kommer det bli kanske 3-4 pass i månaden från o med januari.
Då är Oliwer ca ett halvår och kommer äta både bröstmjölk och puréer.

Vissa säger "Självklart ska du börja jobba o spara på mamma-dagarna!"
Medans andra säger "Du ska vara hemma så länge du bara kan!"

Jag vill ju va hemma så länge jag kan självklart med min prins, men det är ju faktiskt nyttigt
för honom att vara ensam med sin pappa oxå, + att jag som sagt drygar ut ledigheten genom att
jobba lite då och då. Eftersom att darlingen jobbar skift så kan jag ju jobba när han är ledig.

Jag tar ju bara ut pengar för 5 dagar i veckan just nu, så utan att göra någonting alls kan jag faktiskt
jobba 2 dagar i veckan. Det skulle va bra för min ekonomi,
+ att man kanske kan sänka o bara ta ut 3-4 dagar/veckan från FK.
Jag kommer naturligtvis inte gå tillbaka på mina 10 timmars pass, utan kanske 6 timmar?
Men jag vet inte.

Sen kan det ju faktiskt vara bra att inte va borta från jobbet för länge, pga att jag jobbar vid röntgen och bör
vara uppdaterad på vad som händer o sker, och att få börja träffa massa folk igen.
Blev lixom ganska stor omställning, att från att jobba och träffa 2500-3000 pers om dagen, gå hemma och prata med Zelda=) Hehe.

Vad tycker ni?
Säg ärligt vad ni anser är bäst.


Postat av: sofi

Jag jobbar ca 2 pass i månaden för att få det att gå ihop ekonomiskt. Min Mamma tar Linus då o jag hatar det. Jag jobbar för att jag måste men skulle mycket hellre vara hemma med Linus. Jag skulle vänta om jag va du, det är mitt ärliga svar :)

2008-11-18 @ 14:03:56
URL: http://sofiiin.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Jag tycker helt klart du kan börja jobba igen, det blir ju mer pengar i kassan, + att du får träffa folk igen och göra annat än vara mamma... inte för att det på någe sett är dåligt att vara mamma, och så får Oliwer och Roffa lite tid med varandra oxå!!!

kramar

2008-11-18 @ 15:33:28
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0