Kryssningen

Då ska jag försöka berätta lite om kryssningen. Kan säga redan här att det va
en väldigt bra kryssning och jag är så glad att vi kom iväg på den!

Lördag 13 december.
Vi träffades på Oliwer Twist. Darlingen och jag åt en varsin hamburgertallrik.
Vid 14.15 gick bussen upp mot Sthlm. Oliwers första bussresa. Det gick ganska bra.
Han tittade och var himla intresserad av fönstret där det va så många lampor
o annat utanför som rörde sig.
Han sov en liten stund och när vi kom in i Sthlm blev Oliwer jätte ledsen.
Grät o grät!! Inte ens tutte funkade. Sorry Sthlm, Oliwer gillar inte huvudstaden!
När vi hade checkat in och äntligen fått kliva på båten (Viking line Cinderella)
så blev Oliwer jättejätteglad.
Han låg på sängen och skrattade=)

Vi gick upp till Pernilla och Mats svit och delade på deras flaska champagne=)
Efter det gled vi ner till taxfree och köpte lite dricka och chips o lite godis.
Satte oss i sviten igen och tittade på tv o tog det lugnt.
Vid 21 så gick vi och åt. Utanför restaurangen sprang vi på mina favvos!!!
Melody Club!!!! Men eftersom att jag är så JÄVLA feg så vågade jag inte prata med dem!!!!
Jag skulle ju frågat om jag kunde ta kort på dem tillsammans med Oliwer.
Jaja! Vi hade iaf bokat tre-rätters. Vi fick välja valfritt i menyn, så jag o Darlingen valde
hummersoppa med vacktel (stavning?)-lår till förrätt, till huvudrätt blev det pepparstek
gjord på oxfilé med ett glas vin till, till efterrätt fick vi ta hur mycket vi ville från dessertbordet.
Där fanns det allt mellan himmel och jord! Allt var så himla gott!!!



Kl 23.30 va jag och Pernilla i baren där Melody club skulle spela. Tog varsin cider.
Stod nästan längst fram, men blev så jävla trött på att alla j*la människor tryckte
på och puttades, så vi gick upp på balkongen bakom och stod där o tittade istället.
Såg ju faktiskt bättre därifrån! OJ vad jag sjöng (skrek)!!!!!

  
 



När konserten va slut gick vi tillbaka till sviten där killarna va. Oliwer hade tydligen skrikit
hela tiden under de 1.5 timmarna vi varit borta. Han hade saknat sin mamma=)
Han somnade direkt vi kom dit.



Darlingen o Mats gick ut och tog en varsin cigarr, ett glas whiskey och en öl.
Vi kom väl i säng vid 2.30.

Söndag 14 december.
Jag vaknade vid 9.30, då sov Oliwer fortfarande! Jag väckte honom så han fick
tutta lite (tutten va tokstor!!), sen somnade vi om o sov en timme till.

Pernilla ringde från sviten och sa att de hade fått jättemycket till frukost så vi fick
komma dit och hjälpa dem att äta upp det, vilket vi gjorde med glädje!
Det va alla olika sorters pålägg man kan tänka sig, och flera olika sorters bröd. Mums!

Vi tog en sväng ner till taxfree igen. Köpte lite allt möjligt, sen gick vi och tog en fika.
Darlingen och jag tog kaffe och prinsesstårtbit=) Gott!



Efter det va vi nästan i hamn, vi packade fullt på pirran och begav oss mot bussen.
Hade tur, så vi fick 4 platser runt ett bord, så Oliwer passade på att sova lite på bordet.

Trötta och glada efter en väldigt trevlig kryssning åkte vi o hämtade Zelda.
Vi somnade runt midnatt och jag o Oliwer och Zelda sov till 11. =)

Stort tack till Pernilla och Mats att ni följde med!!!!


Justja, vi såg ju en till kändis.



Vakten ni vet, hon från "Färjan"





Postat av: Ankan

Välkomna hem :)



Ni verkar ha haft det skoj, och hur kan man inte ha kul när Melody Club spelar!



Vad åt Oliwer när ni åt tre rätters?

2008-12-15 @ 16:05:26
Postat av: Karin

Hej vännen! Va skönt att du hade skoj sen på kryssningen...=) och det låter verkligen som en lyckad sådan oxå. Kramar

2008-12-15 @ 16:37:15
Postat av: Agnieszka

Vad roligt att resan var så lyckad!!!

Kramar

2008-12-15 @ 18:06:41
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

Låter som ni hade roligt!

2008-12-15 @ 18:44:21
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: A-K

Skönt att ni hade det bra!

2008-12-15 @ 20:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0